„Retail“ posilují módní luxus i gastro

Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo 13 nových značek. Nejčastěji šlo o módu (7 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 3 značky) - právě ty budou letos retailovým premiérám dominovat. Do konce roku má na český trh vstoupit nejméně šest dalších F&B konceptů, když další již přítomné otevřou nové pobočky.

První polovina letošního roku se nesla ve znamení luxusních značek. Na pražské Dlouhé třídě se otevřela prodejna italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, v nedaleké Široké ulici se začaly prodávat švýcarské hodinky RADO či luxusní francouzská móda Zadig & Voltaire. Dalším, u nás novým prodejcem francouzské módy, je Eden Park v pražském Palladiu. Do tohoto segmentu se řadí také prodejci sportovní módy – německý Absolute Teamsport a italský Macron – či slovenská jízdní kola Kellys.

Česko vítá Victoria’s Secret

Jednoznačně nejvýznamnější značkou z letošních dosavadních příchozích je největší prodejce prémiového spodního prádla na světě Victoria’s Secret. Ten v květnu otevřel svou první prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov. „Victoria’s Secret dlouhodobě patřila vedle Primarku k nejžádanějším značkám, které českým zákazníkům na trhu chyběly. Prodejna na pražském Chodově se těší velkému zájmu nakupujících díky svému konceptu, kvalitnímu produktu, síle globální značky a také velice propracovanému marketingu. Tato značka je po celém světě takzvaným love brandem obrovského množství dívek a žen, které jsou obecně nejlepší a nejvděčnější zákaznice v retailovém průmyslu. První týdny fungování pražské prodejny jednoznačně ukázaly, že o zboží a koncept je i v Česku velký zájem,“ říká Jan Kotrbáček z poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Podle něj je to odrazem toho, že čeští zákazníci jsou stále sofistikovanější, vyžadují kvalitu a originalitu, což nahrává růstu a expanzi právě luxusních a prémiových značek.

České obchodní premiéry
(první pololetí roku 2023)

Zdroj: Cushman & Wakefield

I v druhé polovině tohoto roku u nás bude luxusní móda posilovat. V pražské Pařížské ulici otevře první českou prodejnu značka Ralph Lauren, která u nás dosud prodávala pouze svou dostupnější kolekci pod značkou Polo v pražském outletovém centru Fashion Arena Prague Outlet. Nová prodejna v Pařížské 26 však bude nabízet i to nejluxusnější, co Ralph Lauren produkuje. Také značka Jimmy Choo, jež v metropoli opět otevírá novou plnohodnotnou prodejnu (dříve deset let působila poblíž Staroměstského náměstí), teď míří do atraktivní oblasti u břehu Vltavy, do lokality poblíž rekonstruovaného hotelu Fairmont, respektive náměstí Miloše Formana.

Hlavní nákupní ulice (high street) byly v prvním pololetí cílem pěti nově příchozích značek. Další čtyři vstoupily do obchodních center (v Praze a Hradci Králové), tři se objevily na ulicích mimo centrum Prahy a jedna v obchodním parku v Ostravě. Kromě americké Victoria’s Secret jsou všichni příchozí z Evropy: tři pocházejí z Itálie, dvě z Francie, ostatní země jsou zastoupeny vždy jednou značkou.

Očekávaná gastroexpanze

Český gastronomický trh letos obohatí množství nových konceptů – zatím se u nás etablovaly tři a další se chystají. V prostorách Galerie Mánes se otevřely Aperol Spritz Terrace a pobočka neapolská pizzerie Rossopomodoro. Neutuchající chuti Čechů na pizzu využívá i první pražská pobočka amerického konceptu Domino’s, která již od roku 2019 funguje v Brně. Svou druhou pražskou pobočku otevře populární pizzerie L’Osteria, a to v novém projektu Masaryčka ve středu města. Belgický typ občerstvení do Prahy pak přináší bistro Be Silly.

Ve druhé polovině roku se čeká zahájení provozu prvních poboček amerického fastfood řetězce Popeyes. A své příznivce si jistě najde také Bottega Prosecco Bar & Restaurant na pražském letišti Václava Havla, „streetfood“ koncept Chuck & Frida v holešovickém projektu Port7, slovenské poke Kaliforňan v Brně, rychlé občerstvení Natoo na pražském hlavním nádraží či prodejna tchajwanských čajů The Alley v pražské ulici Na Příkopě.

rs/pb

Hlavní partneři

Partneři