Zastupitelé Brna rozhodli, že projekt lanovky v Brně, která má nahradit zpožděné trolejbusy a zlepšit městskou dopravu, nebude veřejně projednáván. Tento miliardový plán čelí kritice ekologů a části veřejnosti. Petice s téměř šesti tisíci podpisy, která požaduje větší transparentnost projektu, byla sice na zasedání zastupitelstva projednána, ale návrh opozice na veřejnou diskusi byl zamítnut. Většina zastupitelů se zdržela hlasování. Veřejnost tak nadále nemá přístup k podrobnostem projektu, jako jsou odborné analýzy či technologické posudky.
Odpůrci projektu tvrdí, že vedení města je nekonzistentní. Organizátor petice Jan Sychra z České společnosti ornitologické (ČSO) uvedl, že město sice tvrdí, že je otevřeno diskuzi, ale když se navrhne, aby byl projekt projednán veřejně, magistrát to zamítne. ČSO zažalovalo Ministerstvo dopravy kvůli možnému pochybení při schvalování stavby. Soudní rozhodnutí se očekává koncem září.
Ekologové upozorňují, že plánovaná lanovka by mohla ohrozit poslední velké zimoviště havranů a kavek na jižní Moravě. Dopravní podnik města Brna a krajský úřad Jihomoravského kraje sdílí stanovisko, že stavba lanovky nebude mít na místní faunu a flóru žádný negativní dopad.
Radní pro dopravu Petr Kratochvíl argumentuje tím, že lanovky jsou běžnou součástí chráněných oblastí v Česku. Podle něj je důležité oddělit diskusi na téma ochrany přírody od technických a dopravních otázek. Diskuze se vede také o tom, zda je lanovka zcela nezbytná pro městskou dopravu, nebo jde spíše o turistickou atrakci. Lanovka by měla spojit výstaviště s univerzitním kampusem v trase, kterou nyní obsluhují trolejbusy, a ušetřit cestujícím 2 minuty jízdy. Podle magistrátu by mohla denně přepravit až 16 tisíc lidí, přičemž roční provozní náklady by činily přibližně 24 milionů korun.
Zdroj: seznamzpravy.cz
remspace