Stavební gigant STRABAG Rail podepsal nové kontrakty na modernizaci vybrané železniční infrastruktury v České republice. Hodnota zakázek dosahuje přibližně 360 milionů eur (tedy kolem 9,2 miliardy korun), přičemž financování zajišťuje také Evropská unie.
Prvním projektem je rekonstrukce desetikilometrového úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem na jedné z nejvytíženějších českých tras. Projekt počítá se zdvojkolejněním tratě a zvýšením maximální rychlosti vlaků. Klíčovým prvkem bude 744 metrů dlouhý dvoukolejný tunel u Němčic nad Hanou, který vznikne metodou otevřeného výkopu. Modernizací projdou také zastávky Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou – obě budou bezbariérové, přičemž v Němčicích vznikne i nový autobusový terminál. Kapacitu trati zvýší nový železniční uzel Hruška. Součástí projektu bude i výstavba 2,3 km protihlukových stěn, nových mostů a pokročilých bezpečnostních systémů ETCS a GSM-R. Práce byly zahájeny letos v květnu a dokončení je plánováno na leden 2029.
Druhý projekt se zaměřuje na železniční srdce východních Čech – uzel Česká Třebová. Rekonstrukce se dotkne 72 kilometrů kolejí, trolejového vedení a 30 mostních konstrukcí. Přestavěny budou nástupiště, která získají nové přístřešky i lávku pro pěší. Projekt bude dokončen začátkem roku 2032, přičemž hlavní práce na osobním nádraží začnou v roce 2028. Letos probíhají přípravné práce, včetně budování nového uzlu Potok a dočasného zabezpečovacího zařízení.
Zdroj: Globaldata.com
remspace