Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal veřejnou zakázku na výstavbu nové tramvajové tratě, která propojí Malovanku se Strahovem. Investice ve výši 1,02 miliardy korun bez DPH má za cíl zlepšit dopravní dostupnost vysokoškolských kolejí a budoucího stadionu fotbalové Sparty. Stavba by měla začít na jaře příštího roku a její dokončení se očekává na podzim 2027.
Dvoukolejná trať povede z Bělohorské ulice přes Vaníčkovu až ke stávající autobusové točně u křižovatky Vaníčkova–Turistická, kde vznikne smyčka Stadion Strahov. Součástí projektu je také kompletní rekonstrukce Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou, stejně jako rozšíření Vaníčkovy ulice.
„Zprovozněním této tratě bude možné nahradit stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a lokálně bezemisní tramvajovou dopravou s vyšším stupněm oddělení od individuální automobilové dopravy,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
DPP v posledních letech výrazně rozšiřuje tramvajovou infrastrukturu. V loňském roce dokončil prodloužení trati na Pankrác, předtím spustil nové úseky z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Magistrát mezitím buduje Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, který bude rovněž sloužit tramvajím. V budoucnu se počítá s navazující tratí přes Jeremenkovu, Budějovickou až do Michle.
Letos DPP vypsal další tendry na tratě mezi Olšanskou a Habrovou a mezi Libuší a Novými Dvory, čímž potvrzuje ambici města posilovat ekologickou a kapacitní veřejnou dopravu.
Zdroj: ČTK
remspace