Pražský dopravní podnik (DPP) potřetí vybral jako vítěze tendru na stavbu druhé části metra D sdružení vedené firmou Subterra. Zakázka v hodnotě přibližně 30 miliard korun bez DPH se týká úseku mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory, který naváže na již budovaný úsek z Pankráce na Olbrachtovu. Výběrové řízení však dlouhodobě provázejí komplikace. Původní rozhodnutí z roku 2023 DPP sám zrušil po nepravomocném zásahu antimonopolního úřadu (ÚOHS). Následné opakování tendru loni opět skončilo zásahem ÚOHS, tentokrát již pravomocným. Úřad zpochybnil reference některých zaměstnanců Subterry, což vedlo ke zrušení výběru.
DPP se pokusil tendr znovu obnovit, opět s vítěznou Subterrou, ale i tento krok byl ÚOHS letos pravomocně zrušen. Podnik tak musel znovu rozhodovat mezi nabídkami Subterry a konkurenčního Strabagu, který v tendru neuspěl s cenou 30,7 miliardy korun. Sdružení Porr, Vinci a Marti (PVM), které nabídlo nejnižší cenu, bylo z tendru vyloučeno kvůli nesplnění podmínek. Jeho námitky ÚOHS zamítl.
Stavba metra D začala v roce 2022 a zahrnuje postupné budování trasy z Pankráce do Písnice. Původně se počítalo se zahájením provozu v roce 2029, aktuálně se termín posouvá na rok 2031. Výhledově se plánuje prodloužení linky až na náměstí Republiky.
Zdroj: ČTK
remspace