Ministerstvo životního prostředí schválilo plán na výstavbu prvního úseku vysokorychlostní železnice mezi Prosenicemi u Přerova a Ostravou-Svinovem. Souhlasné stanovisko EIA zahrnuje přibližně šedesát podmínek a představuje klíčový dokument pro územní a stavební řízení. Nová trať bude určena výhradně pro osobní dopravu a umožní vlakům dosáhnout rychlosti až 320 km/h, což je dvojnásobek oproti současnému limitu.
Projekt Moravská brána, spojující Brodek u Přerova s Ostravou-Svinovem, bude mít délku 74 kilometrů, přičemž schválený úsek měří 63,4 kilometru. Celkové náklady na výstavbu se odhadují na 60 až 80 miliard korun, s plánovaným financováním prostřednictvím modelu veřejně-soukromého partnerství. Podle původního harmonogramu měla výstavba začít v roce 2026 a trvat přibližně šest let, avšak aktuální plány počítají s posunutím zahájení na rok 2028.
Zdroj: ČTK
remspace