Projekt Nový Opatov přináší do Jižního Města nejen nové byty, ale také vizi moderního městského centra, které v této části Prahy dlouhodobě chybělo. Podle Davida J. Wodinského, obchodního a marketingového ředitele společnosti FINEP, se zde spojí bydlení, práce, služby i kvalitní veřejný prostor – od nového náměstí s kavárnami a obchody přes cyklostezky až po plochy zeleně a vody. Lokalita je díky svému napojení na metro a unikátní poloze v několika výškových úrovních ideální pro experiment s inovativní prezentací pomocí virtuální reality.
Zdroj: Desvix
Začátek spolupráce mezi Desvixem a developerem FINEP byl podle Matěje Fischera, CEO společnosti Desvix, motivován zájmem pracovat s „jednou z největších a inovativně smýšlejících developerských společností“. Projekt Nový Opatov podle něj zaujal i svou lokalitou: „Nadchl nás Nový Opatov i vzhledem k historii tohoto vznikajícího centra. Těšilo nás podílet se na něčem, co si to místo zaslouží.“
David Wodinský vysvětlil vznik spolupráce: „Se společností Desvix jsme se již nějaký čas oťukávali a stále hledali vhodný projekt, na kterém bychom si přínos virtualizace mohli zhodnotit nejlépe. Nový Opatov se nabízel, protože lokalita je zcela nová, bez výstavby, a VR usnadní předat představu budoucí výstavby i lidem, kteří neumí číst výkresy.“ Důležitou roli podle něj hrála i složitost území a jeho napojení na metro: „Obrázek je více než tisíc slov.“
Zdroj: Desvix
Spolupráce přinesla nové poznatky i společnosti FINEP: „Protože to pro nás byla v mnohých ohledech nová zkušenost, ne vždy jsme odhadli náročnost jednotlivých kroků a z toho pak vyplýval časový tlak. Obohacující bylo zjištění, jak silnou emoci přináší VR do prezentace libovolného konceptu, nápadu či projektu,“ dodává David Wodinský.
Vývojáři z Desvixu pak vyzdvihují několik klíčových benefitů jejich technologie. „Oblasti, ve kterých Desvix exceluje, jsou zejména úspora nákladů a času v rychlosti zpracování scén, stakeholder engagement a imerzní virtuální realita jako fantastický prodejní argument. Architekti si pak přijdou na své s možností modelování, duální integrací s BIM prostředím, multiplayerem a spoustou možností pro kolaboraci,“ vysvětluje Matěj Fischer.
Zdroj: Desvix
Zásadní novinkou je také rebranding společnosti z původního Wearrecha na Desvix. Matěj Fischer k tomu říká: „Desvix se chystá expandovat do celého světa a zájem domácích uživatelů se zvětšuje. Název vznikl jako spojení tří výrazů, které náš produkt skvěle vystihují – design, vision, experience. A my věříme, že nám nový název pomůže v domácí i zahraniční expanzi.“
Zda se propojení 3D modelů a virtuální reality s mapovými nástroji stane běžným standardem, ukáže čas. FINEP má však jasno: „Jakmile se podaří účelně a ekonomicky zapojit využívání VR už i v okamžiku vzniku prvních koncepcí zástavby, architektonických studií, pak v rámci celého procesu přípravy výstavby pro získání povolení, až po prezentaci produktu koncovým zákazníkům, pak se používání může stát standardem, který usnadní práci a paradoxně ji i zlevní,“ uzavřel David Wodinský.
remspace